بیمارستان‌ها و محیط‌های پزشکی به دلایل بهداشتی و علمی از لباس‌ پزشکی خاصی استفاده می‌کنند که در اینجا با آن‌ها آشنا می‌شویم.. رنگ لباس پزشکان به دلایل مختلفی مانند شناخت بیمار یا تمایز با دیگر پرسنل تعیین شده است. در بسیاری از محیط‌ها، پزشکان لباس سفید استفاده می‌کنند و این مورد بسیار معمول است. در بعضی موارد، روی لباس پزشکان ترجیح داده می‌شود که برای دیده شدن بهتر با رنگ‌هایی مانند تیره یا دیگر رنگ های مناسب ترکیب شود.

برای پزشکانی که برای مدت طولانی در فضاهای پزشکی کار می‌کنند، انتخاب رنگ و جنس لباس و همچنین راحتی لباس بسیار اهمیت دارد که تمامی این موارد توسط تولیدی حاکوب برای شما لحاظ می‌شوند. باید به این مورد توجه کرد که لزوما تمامی پزشکان از لباس سفید استفاده نمی‌کنند و ممکن از در موقعیت ها یا شرایط خاصی این رنگ بندی تغییر هم بکند.

چه پارچه‌ای برای پوشش پزشکان مناسب است؟

مواد پارچه ای قابل استفاده برای پوشش پزشکان متنوع هستند اما باتوجه به علت بهداشتی و کاربردهای خاص، نوع پارچه باید با محیط کار پزشک تطابق داشته باشد.

از جمله ویژگی های پارچه‌های معمول برای لباس پزشکان، داشتن قابلیت ضد باکتری و جاذب رطوبت است. همچنین پارچه هایی مانند کتان، پارچه نخی نرم  ویژگی های مفیدی برای مشاغلی دارند که در آن نیاز است تا مجری ساعات زیادی لباس را بر تن داشته باشد. برای مثال پارچه های نخی به پوست اجازه می‌دهد بیشتر تنفس کند.

لباس پزشکی

لزوم استفاده از لباس پزشکی مناسب چیست؟

به طور کلی  استفاده از لباس پزشکی یک عامل مهم در دنیای پزشکی است که به دلیل رعایت اصول بهداشتی و ایجاد اطمینان برای بیماران و پرسنل بهداشتی، جزء موارد ضروری برای هر بیمارستان و مراکز درمانی است. استفاده از لباس پزشکی مناسب و یکدست برای پزشکان یک مجموعه علاوه بر حفظ بهداشت، نشان دهنده نظم یک سازمان هست و بر روی دید مراجعه کننده تاثیر بسزایی دارد.

در عصر حاضر، همه ما با ویروس کرونا مواجه شده ایم و در جریان تلاش برای پیشگیری از آن به تمام قید و شرط های لازم اقدام کرده ایم. دکتران و متخصصین بهداشتی و درمانی از بین هر کس، در برابر کرونا بیشتر در معرض خطر هستند، زیرا آنها در تماس مستقیم با بیماران هستند. همین مورد نیز می‌تواند یکی از دلایل اهمیت استفاده از لباس پزشکی باشد.

استفاده از لباس های خاص برای پزشکان فواید زیادی دارد. همچنین این اقدام در کاهش خطر انتشار بیماری های ناشی از آلودگی نیز کمک می کند، چرا که این لباس ها از نشر ویروس ها و باکتری ها را جلوگیری می کنند.

روپوش پزشکی زنانه

ضمناً، اختصاص دادن هزینه برای خرید لباس های مناسب برای پزشکان حتی تأثیرات مثبت دیگری در کار آنها دارد. برای مثال، در صورتی که لباس های پوشیدنی به طور انحصاری برای هر پزشک وجود داشته باشد، در شناسایی آنها توسط بیماران و سایر مراجعین نیز دشواری کمتری خواهد داشت و در نتیجه، برای آنها دسترسی به خدمات درمانی آسان تر خواهد بود.

این لباس ها همچنین برای پزشکان کارآمدتر خواهد بود زیرا آنها برای مدت طولانی در تماس با بیماران قرار دارند. پس لذا بسیار مهم است که این لباس ها کاملا مناسب اشخاص باشند و حس راحتی را به آن ها منتقل کنند. این لباس ها باید برای همه راحت و قابل استفاده باشد. در این راستا ودر جهت انتخاب مناسب ترین لباس پزشکی، می‌توانید از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت با مشاورین ما تماس حاصل نمایید  و مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

پس به نظر می رسد برای کاهش خطر بیماری ها و ایجاد محیط ایمن و مناسب برای درمان بیماران، خرید لباس های مناسب برای پزشکان اهمیت بالایی دارد می شود. همچنین لباس یکدست و خاص مجموعه شما، تاثیر زیادی در کلاس کاری مجموعه شما دارد و از مهم ترین ارکان در این زمینه است.